اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

برنامه‌های شبکه افق در دهه فجر| نمایش 5 مستند و 4 برنامه تلویزیونی جدید/ بازپخش «معمای شاه»

مدیر شبکه افق سیما با اعلام ویژه برنامه‌های این شبکه برای ایام‌الله دهه فجر امسال گفت: چندین مجموعه مستند و ویژه برنامه‌های تلویزیونی در کنار مجموعه کارهای کوتاه برای پخش در این روزها در نظر گرفته شده است.

برنامه‌های شبکه افق در دهه فجر| نمایش 5 مستند و 4 برنامه تلویزیونی جدید/ بازپخش «معمای شاه»

«جلال غفاری قدیر» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس با اشاره به فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: امسال در حقیقت نخستین سال دهه پنجم نظام جمهوری اسلامی و همچنین اولین قدم در گام دوم انقلاب بود، سالی که با افت و خیزهای بسیار و ریزش‌ها و رویش‌های فراوان همراه شد.

وی افزود: در آستانه دهه فجر امسال، برنامه‌های متعددی در قالب‌های گوناگون برای پخش از شبکه افق سیما تدارک دیده شده که شامل فیلم‌های مستند، برنامه‌های تلویزیونی، فیلم و سریال و کارهای کوتاه به صورت میان‌برنامه است.

مدیر شبکه افق با اشاره به مستندهای در نظر گرفته شده برای پخش طی دهه فجر عنوان کرد: مجموعه مستند «دوران پر حادثه» که 6 قسمت آن به دهه فجر امسال می‌رسد و روی آنتن خواهد رفت از جمله این مستندهاست.

وی ادامه داد: این مجموعه مستند در 26 قسمت 42 دقیقه در حال تولید است و رویکرد اصلی آن، بررسی رخدادها و تحولات مهم اوایل انقلاب بوده و به واکاوی و بررسی این موضوعات می‌پردازد.

غفاری قدیر به  مجموعه مستند «ایران مدل پهلوی» اشاره و خاطرنشان کرد: سه قسمت ویژه این مستند طی دهه فجر امسال از شبکه افق پخش می‌شود؛ این مجموعه که در قالب 12 قسمت 56 دقیقه‌ای در حال تولید است تاریخ رژیم پهلوی را در گفت‌وگو با عناصر فراری به خارج کشور بررسی می‌کند و هدف از آن ارائه تصویری کمتر دیده و شنیده شده از تاریخ دربار و حکومت پهلوی است، تولید این مجموعه در حال حاضر به پایان رسیده و مراحل تدوین را می‌گذراند.

مدیر شبکه افق افزود: مجموعه مستند پدر طالقانی در پنج قسمت 56 دقیقه‌ای به بررسی سیره و زندگی سیاسی آیت‌الله طالقانی می‌پردازد و در ایام‌الله دهه فجر در ساعتی مناسب پخش خواهد شد.

وی با اشاره به تولید سری سوم مجموعه مستند داستانی «خاطره محله ما» در 14 قسمت 30 دقیقه‌ای گفت: این مجموعه مستند با رویکرد بررسی اتفاقات کودتای 1332 و سال‌های مبارزه با دوران پهلوی و اوایل انقلاب و درگیری با منافقین، در قالب یک مجموعه داستانی تولید شده و سری چهارم آن هم ساخته می‌شود.

غفاری قدیر ادامه داد: مجموعه مستند «برای تاریخ» که 12 قسمت آن برای پخش در این ایام در نظر گرفته شده از دیگر برنامه‌های شبکه افق است، این مجموعه مستند به روایت شاهدان عینی اوایل انقلاب تصویرسازی شده و در هر قسمت به یک اتفاق مهم در آن دوران اشاره می‌کند البته 20 قسمت دیگر این مستند هم در حال تولید است.

وی گفت: مستندهای تک قسمتی متعددی هم برای پخش از شبکه افق در نظر گرفته شده‌اند که از آن جمله می‌توان به «او یک معلم بود» با موضوع شخصیت فرهنگی آیت‌الله شهید بهشتی، «شهید کافی» با موضوع فعالیت‌های انقلابی و مبارزاتی شهید کافی در دوران پهلوی و «کوروش آسوده بخواب» درباره اقدامات محمدرضا پهلوی و سیاست‌های استعماری انگلیش و جدایی بحرین از ایران، اشاره کرد.

مدیر شبکه افق به ویژه برنامه‌های تلویزیونی ایام‌الله دهه فجر اشاره و تصریح کرد: مجموعه «شاهد عینی» که 12 قسمت آن برای پخش در این ایام آماده شده با رویکرد واکاوی تاریخ انقلاب و گفت‌وگو از افراد تاثیرگذار در آن دوران و به بررسی ابعاد ناگفته‌ای از این اتفاقات و رخدادها می‌پردازد.

وی پخش برنامه «عصر» ویژه دهه فجر را مورد توجه قرار داد و گفت: این برنامه با رویکرد بررسی ابعاد مختلف انقلاب اسلامی در عرصه بین‌المللی و نیز جریان‌های سیاسی روز روی آنتن می‌رود؛ علاوه بر این برنامه‌های «گام دوم» و «جماران» هم برای پخش از شبکه افق در این روزها تولید شده‌اند.

غفاری قدیر افزود: «جماران» به بازخوانی مجدد گفتمان انقلاب اسلامی در ساحت تعلیم و تربیت برای نسل جوان متفکر انقلابی می‌پردازد که این امر با ترسیم کردن عالم انسان انقلاب اسلامی محقق می‌شود؛ این برنامه به سبک talk show اجرا می‌شود و مجری در مواجه با اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، درباره موضوعات مرتبط به عصر و انسان انقلاب اسلامی به بحث و گفتگو می‌نشیند و در هر قسمت اساتید مختلف حضور می‌یابند.

مدیر شبکه افق خاطرنشان کرد: برنامه گفت وگو محور «الی الحبیب» هم با توجه به چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی و تقارن آن با 22 بهمن امسال در حال تولید است؛ این برنامه به گفت وگوی صمیمی با یاران و همرزمان این سردار رشد اسلام اختصاص دارد و بخش های ناگفته ای از زندگی و مبارزات او را به تصویر می‌کشد.

وی با بیان اینکه شبکه افق با رویکرد بررسی حقایق انقلاب این رسالت عظیم را بر عهده دارد که با تولید مستندهای روشنگرانه به بررسی ابعاد مختلف تاریخ انقلاب و دوران پهلوی بپردازد عنوان کرد: در طول سال این رسالت بر دوش شبکه افق است و مختص به ایام دهه فجر نخواهد بود.

مدیر شبکه افق افزود: گزیده سریال «معمای شاه» نیز برای پخش از شبکه افق در ایام‌الله دهه فجر در نظر گرفته شده است همچنین فیلم های سینمایی مختلفی هم با موضوع انقلاب اسلامی در این روزها روی آنتن خواهد رفت.

وی در ادامه به تولید مجموعه کارهای کوتاه با محوریت انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: مجموعه موشن گرافیک «گل یا پوچ» در 12 قسمت چهار دقیقه‌ای و در قالب موشن گرافیک و ارائه اسناد معتبر به تاریخ پهلوی می‌پردازد و هدف از ساخت آن، افشای اقدامات این خاندان علیه منافع ملی و مردمی است؛ تولید این مجموعه موشن گرافیک 22 قسمتی به اتمام رسیده و 10 قسمت دیگر آن به شبهات مردمی به  اتفاقات و جریانات سیاسی مهم کشور پاسخ می‌دهد.

غفاری قدیر اضافه کرد: مجموعه موشن گرافیک «صحنه جرم» هم در 22 قسمت پنج دقیقه‌ای در قالب موشن گرافیک به مجموعه اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران و دیگر کشورها اختصاص دارد همچنین مجموعه موشن گرافیک «آمریکا منهای 20» هم در 20 قسمت دو دقیقه‌ای به معضلات و مشکلات داخلی ایالت متحده آمریکا می‌پردازد، این مجموعه در ادامه پروژه «ایران 20» تولید شده که به دستاوردها و موفقیت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته می پرداخت.

مدیر شبکه افق سیما به پخش سری جدید مجموعه موشن گرافیک «خاطرات رضاخانی» و «چی بودیم چی شدیم» از این شبکه اشاره کرد و گفت: هر دو این مجموعه‌ها از تولیدات مرکز هنری بسیج هستند.

وی تصریح کرد: شبکه افق سیما همچنین در برگزاری جشنواره ملی جهادگران و عهدواره ملی پیشرفت ویژه سالگرد اعلام بیانیه گام دوم انقلاب، مشارکت جدی رسانه‌ای خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول